Vitorlázok

2007-ben kezdtem vitorlázó repülni. C vizsgáig jutottam, egyedül repülök, önállóan termikelek. Szépen hangzik, persze az ördög a részletekben lakik... Itt láthatod a részleteket :) Ajánlom figyelmedbe a Szentesi repülőklub linket is És a legújabb fejlemény, hogy immár szakszolgálati engedélyem is van..:)

Friss topikok

  • Nógi: A táv-próbálkozásról nem olvashatunk semmit? (2009.06.10. 18:23) Reporvosi II
  • Phue Lee: @Vejko: Áhhh, az olyan véres, hogy nem is szívesen emlékszem rá... ;) (2009.04.16. 22:54) Reporvosi
  • Phue Lee: Jajaja! Tényleg úgy van, hogy a Pirat a jobb gép. Teljesen egyértelmű számomra is. Addig voltam me... (2008.12.28. 12:54) Szakszó előzmények
  • Marci: Heló kedves termik üldöző :) Olvastam az élményeidet teljesen véletlenül, mert igazából mást keres... (2008.11.27. 12:49) Termikeket üldözve
  • Trog_Air: Hm, azzal meg nem probaltad, hogy szembefordulsz vele (nem teljesen, csak ellene tartasz) ? :) (2008.07.29. 11:31) Oldalszél

2007.06.09. 21:38 Phue Lee

Dugóhúzó - első nap

És igen!

Elérkezett az ideje a dugóhúzó nevezetű rémséges mutatvány gyakorlásának! A dugóhúzó - ha nem szándékosan idézi elő a pilóta - vészhelyzetnek számít. A góbé nagyon jól viselkedik a dugóhúzóban, szerintem, ha sikítva elengednék minden kormányt akkor is kijönne belőle magától is, de nagy teljesítményű gépek - főleg a régi tervezésűek - hajlamosak arra, hogy dugóhúzóba kerülve irányíthatatlanul a földig pörögnek. Ezért aztán meg kell tanulni kihozni a gépet a dugóhúzóból. Azért alakul ki, mert az egyik szárnyon megszűnik a fölhajtó erő, a másik meg még repülne, így az átesés egy különös formája jön létre, nem növekszik a sebesség, a magasság meg fogy.

3 fölszállásom volt, termiket kerestünk. Ahhoz ugyanis, hogy dugóhúzót gyakoroljunk kellő magasság szükséges. Ennek elérésére a síkvidéki vitorlázó repülőnek a termik és a vontató repülő szolgál eszközéül. A vontató drága, a termik bizonytalan. Ezért van az, hogy első nap nem tudtunk kellő magasságba emelkedni, így a három fölszállás termik-kereső-iskolakör-repülő feladattá hanyatlott.

A napi első fölszállásom van meg videón, ami összességében a 48. fölszállásom. A termik keresést az oktató csinálta, így én csak a leszállás elrontását vállalom magamra :) Magas volt a lebegtetés.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://iskolakor.blog.hu/api/trackback/id/tr996536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.