Vitorlázok

2007-ben kezdtem vitorlázó repülni. C vizsgáig jutottam, egyedül repülök, önállóan termikelek. Szépen hangzik, persze az ördög a részletekben lakik... Itt láthatod a részleteket :) Ajánlom figyelmedbe a Szentesi repülőklub linket is És a legújabb fejlemény, hogy immár szakszolgálati engedélyem is van..:)

Friss topikok

  • Nógi: A táv-próbálkozásról nem olvashatunk semmit? (2009.06.10. 18:23) Reporvosi II
  • Phue Lee: @Vejko: Áhhh, az olyan véres, hogy nem is szívesen emlékszem rá... ;) (2009.04.16. 22:54) Reporvosi
  • Phue Lee: Jajaja! Tényleg úgy van, hogy a Pirat a jobb gép. Teljesen egyértelmű számomra is. Addig voltam me... (2008.12.28. 12:54) Szakszó előzmények
  • Marci: Heló kedves termik üldöző :) Olvastam az élményeidet teljesen véletlenül, mert igazából mást keres... (2008.11.27. 12:49) Termikeket üldözve
  • Trog_Air: Hm, azzal meg nem probaltad, hogy szembefordulsz vele (nem teljesen, csak ellene tartasz) ? :) (2008.07.29. 11:31) Oldalszél

2008.12.11. 11:15 Phue Lee

Szakszó előzmények

Természetesen a szakszó megszerzésének voltak előttetek jól titkolt előzményei is. Az, hogy egész nyáron, majd minden hétvégémet a reptéren töltöttem, - kockára téve ezzel a családi békességet - az teljesen alap információ.

Hogy sikeres tipusvizsgát tettem a Pirat-ra, azt már korábban megírtam, de arról nenm szólt még a történet, hogy milyen izgalmas volt a vontathatói kiképzés, vagy mennyit küzdöttem az 5 órámért, illetve, hogy a terepreszállással végződött távrepülésem során milyen segítőkész emberekkel találkoztam.

Úgyhogy szépen sorban ezt mind le fogom írni.

Kezdjük talán a Pirat-tal:

Az egyik klubtársunk vette a gépet az év elején, s amint először találkoztam vele rögtön bele is ültem, hiszen régóta hallgattam már, hogy az mekkora, hogy abba biztos beleférek, mert állíthatók az oldalkormány pedálok, stb. Így teljesen fölcsigázva vártam a pillanatot, hogy kipróbálhassam: milyen ülés esik benne. És képzeljétek: elférek benne! A Góbé után olyannak tűnt, mint egy tágas csarnok - persze az öt órás próbálkozásaim után ez is relatívvá vált, de erről majd később - nagy volt, kényelmes. Az ülés pozíció furcsa benne, de az csak megszokás kérdése. Félig fekvő, félig ülő...

Szóval éreztem, hogy nekem ez jó lesz! Irígykedve néztem a gazdáját aki sokat repült vele, mesélte: milyen jól repül, jól siklik, stb. Én meg még messze nem voltam azon a szinten, hogy egyáltalán megemlítsem az oktatómnak: szeretnék rá típusvizsgát repülni. Nálunk az a rendszer, hogy a kezdők a Góbé után az A-60 Fauconnet-tel repülnek, hiszen az "állapot szerint" repül, azaz nem "fogy ki belőle az óra", magyarán nem kell 3000 repült óra után a kukába dobni, ellentétben az igencsak végét járó Góbéinkkal. A növendék is jobban jár - bár a Fauconnet esetében efelől nem vagyok meggyőződve - a klubnak is marad kiképzésre gépe. Sajnálatos módon én nem férek bele az A-60-asba, így én továbbra is a Góbékból fogyasztottam az időt a sikertelen 5 órás kísérleteimmel. Ráadásul az A-60-assal történt egy kis malőr: egy terepre szállásnál megsérült, javításra szorult, így erre a szezonra kiesett. Igen ám, de így meg hirtelen sokan lettünk az egyre értékesebb Góbé-percekre, úgyhogy összeszedtem a bátorságom és egy másik növendékkel - aki nyugdíjba menetel után kezdett repülni :) - megkörnyékeztük az oktatót: lehetne-e típust repülni? Némi elméleti alapozás, számonkérés és Góbéval bemutatott hibátlan iskolakör után rábólintott! Még a Góbéval repültük az iskolaköröket, de nekem az első fölszállásomból elég hosszú lett a leszállásom, s azt mondta az oktatóm, hogy ha jelhez szállok, akkor repülhetek típust a Pirattal. A második fölszállásnál kint felejtettem a féklapo! Éreztem én, hogy nem úgy emelkedik, mint a hogy kéne, de persze azt hittem, hogy a csörlőkezelő a hunyó, vagy a csörlő, vagy bármi más, de nem ÉN! Aztán mikor leoldás - 200 méteren - után is négyessel merültem, meg a starton is integettek a zászlóval, akkor persze leesett a tantusz! Zártam a féklapokat, szűkítettem az iskolakört, s pontosan jelhez szálltam! Persze az oktatóm azt mondta, hogy ne is álmodjak típusvizsgáról, s teljesen igaza volt! Én persze letörtem, de estig segítettem gépet tolni, asszisztálni a többieknek.

Estére az oktatóm is megenyhült, s mégiscsak megrepülhettem a típusvizsgát!! Yeah...

Íme képekben - köszönet érte Áginak:

 

 Felszállás előtt

 

 Végsiklásban

Lebegtetés

Touch Down

 

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://iskolakor.blog.hu/api/trackback/id/tr85816909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Enzo 2008.12.21. 20:11:56

Gratulálok, és sok jó leszállást!
A Fauconnet-et nem ismerem, de ránézésre a Pirat tűnik komolyabb gépnek, szerintem jól jártál vele (persze a másik gépnek azért jobbulást!). Sok Piratozás után a Góbétól teljesen el lehet szokni.

Phue Lee 2008.12.28. 12:54:54

Jajaja! Tényleg úgy van, hogy a Pirat a jobb gép. Teljesen egyértelmű számomra is. Addig voltam megijedve, amíg a klubbunk normál kiképzési menetében a Góbé után az A-60-as következett, mert az számomra egyértelműen zsákutca volt. Fizikailag nem fértem bele. Jól kinőttem Isten markából 202 cm vagyok :)
Egyébként késő ősszel a sérült gép is meggyógyult, s azóta ismét üzemképes...
süti beállítások módosítása