Vitorlázok

2007-ben kezdtem vitorlázó repülni. C vizsgáig jutottam, egyedül repülök, önállóan termikelek. Szépen hangzik, persze az ördög a részletekben lakik... Itt láthatod a részleteket :) Ajánlom figyelmedbe a Szentesi repülőklub linket is És a legújabb fejlemény, hogy immár szakszolgálati engedélyem is van..:)

Friss topikok

  • Nógi: A táv-próbálkozásról nem olvashatunk semmit? (2009.06.10. 18:23) Reporvosi II
  • Phue Lee: @Vejko: Áhhh, az olyan véres, hogy nem is szívesen emlékszem rá... ;) (2009.04.16. 22:54) Reporvosi
  • Phue Lee: Jajaja! Tényleg úgy van, hogy a Pirat a jobb gép. Teljesen egyértelmű számomra is. Addig voltam me... (2008.12.28. 12:54) Szakszó előzmények
  • Marci: Heló kedves termik üldöző :) Olvastam az élményeidet teljesen véletlenül, mert igazából mást keres... (2008.11.27. 12:49) Termikeket üldözve
  • Trog_Air: Hm, azzal meg nem probaltad, hogy szembefordulsz vele (nem teljesen, csak ellene tartasz) ? :) (2008.07.29. 11:31) Oldalszél

2008.05.12. 23:42 Phue Lee

Termikeket üldözve

Hibátlan idő, remek körülmények, béna teljesítmény...

Mire kiértem a reptérre, már minden gép a levegőben volt, a góbét leszámítva... :)

No nem tartott sokáig az öröm, mert kiderült, hogy a góbé azért van a földön, mert az oktató is repülni van, így mi - BT-vel ketten voltunk C vizsgások- akiknek nincs szakszója nem repülhetünk...

Fölhívtam Misi bácsit, aki szintén oktató, mellesleg az országban a legidősebb aktív pilóta, klubunk büszkesége, rendkívül jóindulatú öregúr, aki testileg és szellemileg is nagyon jól tartja magát. Szóval fölhívtam Misi bácsit, hogy kijön-e a reptérre, de nyitott kapukat döngettem, mert kb 2 perc múlva már ott is volt a startnál.

Megbeszéltük, hogy hol tartok, mi a feladat, s azt mondta, hogy másfél két órára jó vagyok. Várakozással eltelve indultam a gép felé. Gyors gépátvétel után már akasztották is föl a kötélre, és egy 300-as csörlés után kezdtem termiket keresni. És nem találtam!!!!Minden trükköt bevetettem! Megnéztem a kötél végén, a hangár fölött, az erdősáv szélénél, semmi...

Leszállás után újra nekivághattam. Misi bácsi annyit mondott, hogy szerinte hamar oldottam, persze mondtam, hogy szerintem nem, s Misi bácsi nem is vitatkozott velem.

A második fölszállásból sem találtam semmit.

Utanám BT próbálkozott és persze mondanom sem kell, hogy rögtön fönt ragadt az égen! Misi bácsi egy órára engedte el, így egy óra múlva jött is lefele, bár még tudott volna maradni. Én persze azonnal indultam: megint semmi! Volt egy 0 a kötél végén, azt tekertem vagy 6-7 percig, így 12 perc jött össze, de hát nem ezt akartam!

Utána utas repültetés, majd az egyik kezdő srác repült előbb Misibácsival, majd miután NJ visszajött valahonnan Szarvas, Vásárhely, vagy Mindszent légteréből és kiment csőrölni, továbbá az oktatónk is leszállt, utána vele. Este felé még volt egy fölszállásom: semmi!

Ha tavaly nem tudtam volna 44 percet repülni, akkor most teljesen le lennék törve. Persze a tanulságokat le lehet vonni: vagy nem vagyok elég türelmes, vagy nem érzem még igazán a termikeket, vagy egyszerűen csak nem volt szerencsém. Misibácsi félmondatos megjegyzéseit komolyabban kell venni, mert a csörlő kezelő is azt kérdezte, hogy miért félek a magasságtól? Miért oldok le idő előtt?

Szóval nem volt sikerélmény, de a tavalyi eredmény még élteti bennem a reményt!

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://iskolakor.blog.hu/api/trackback/id/tr85468298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marci 2008.11.27. 12:49:10

Heló kedves termik üldöző :)
Olvastam az élményeidet teljesen véletlenül, mert igazából mást kerestem.
Csak annyit szeretnék hozzád fűzni, hogy a termikben való repülés nagyon összetett sok gyakorlást kitartást és odafigyelést jelent.Amikor kezdő voltam, akkor nekem is akadtak problémáim és sokszor a földről epedve figyeltem ahogyan a felhők alatt cirkálnak:)
Édesapám is repülő és oktató egyben, van egy nagyon régi könyve a teljesítményrepülésről, de amilyen régi annyira jól leírja a praktikákat a technikákat.A szerzője nem jut az eszembe de a címe a Teljesítményrepülés, ha érdekel írj az email címemre és elküldöm, és ha szerencséd van be is tudod szerezni, vagy meg van valamelyik klubtársadnak. Ennyit szerettem volna hozzáfűzni
Repülőbaráti üdvözlettel: Marci ...
email.:gombkoto@indamail.hu
süti beállítások módosítása