Vitorlázok

2007-ben kezdtem vitorlázó repülni. C vizsgáig jutottam, egyedül repülök, önállóan termikelek. Szépen hangzik, persze az ördög a részletekben lakik... Itt láthatod a részleteket :) Ajánlom figyelmedbe a Szentesi repülőklub linket is És a legújabb fejlemény, hogy immár szakszolgálati engedélyem is van..:)

Friss topikok

  • Nógi: A táv-próbálkozásról nem olvashatunk semmit? (2009.06.10. 18:23) Reporvosi II
  • Phue Lee: @Vejko: Áhhh, az olyan véres, hogy nem is szívesen emlékszem rá... ;) (2009.04.16. 22:54) Reporvosi
  • Phue Lee: Jajaja! Tényleg úgy van, hogy a Pirat a jobb gép. Teljesen egyértelmű számomra is. Addig voltam me... (2008.12.28. 12:54) Szakszó előzmények
  • Marci: Heló kedves termik üldöző :) Olvastam az élményeidet teljesen véletlenül, mert igazából mást keres... (2008.11.27. 12:49) Termikeket üldözve
  • Trog_Air: Hm, azzal meg nem probaltad, hogy szembefordulsz vele (nem teljesen, csak ellene tartasz) ? :) (2008.07.29. 11:31) Oldalszél

2007.09.23. 23:09 Phue Lee

44 perc!

És ez a nap is eljött!

44 percet repültem! 1 fölszállásból!

Fél 1 körül értem ki, volt is gyorsan egy fölszállásom, az csak 3 perces volt, nem találtam semmit! A többiek is próbálkoztak, de a teljesítmény gépekkel nem tudtak föntmaradni. Az egyik góbé azonban tekergetett valamit és feljebb is került. Én is elindultam a második fölszállásomra, de nem találtam emelést egészen a hosszú fal végéig. Már megkezdtem a harmadik fordulót 180 méter magasan voltam, mikor éreztem, hogy van egy ki startás, úgyhogy benne maradtam a fordulóban, és teljes körön figyeltem a műszert. Végig 0 volt, de az egyik szakaszon félig fölszaladt! Persze elkezdtem tekerni, kerestem a közepét. Kb 3-5 perc alatt tudtam emelkedni 20 métert! Nem egy gyorslift, de nagyon örültem neki! Nagyon küzdelmes volt kb 300-ig, ott egy picit beerősödött 1-1,5re. 700-ig tudtam vele emelkedni, ott aztán szétesett. Ide oda tekeregtem, kerestem, hátha találok másikat, de már 400-ra lecsúsztam anélkül, hogy -1-ből ki tudtam volna jönni. Ekkor, tőlem kb 2 km-re megláttam egy nagy ragadozó madarat amint kiterjesztett, mozdulatlan szárnyakkal termikel. Nosza megcéloztam a"sas"-t, és kb 300-350-nél oda is értem. A "sas" nagyon méltatlankodott, de a termik amit megmutatott stabil 2-vel emelt, úgyhogy nagyon gyorsan 990 méteren voltam. Már biztos voltam benne, hogy elérem az 1000 métert, mikor a "sas" egyszercsak eltűnt a balfenéken, s nem is emelt tovább a termik. Itt viszont már éles vonalként látszott az inverzió, nagyon élveztem. Ezután már nem találtam emelést, de a siklás is nagyon hosszú volt! Tekeregtem a reptér környékén, jó messzire elcsavarogtam, és még így is nagyon kényelmesen értem vissza!

44 percet voltam a levegőben, s az oktató azt mondta, hogy hajlandó két félórának betudni. - A félórát 20 perc után elfogadják :) Ezután volt még egy fölszállásom, de az 3 perces iskolakor volt!

 Mindenesetre nagy élmény volt, hogy végre teljesen egyedül emelkedtem majdnem 700 métert, igazi termikelést tudtam végig csinálni, ráadásul nagyon jót repültem, jól éreztem magam! Ha az idén nem is tudok többet repülni már akkor is megérte!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://iskolakor.blog.hu/api/trackback/id/tr92176316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása